Civilization 5 建造物 Building MOD Part 1

概要

Civilization 5 の建造物MOD を紹介します。

Part1では新しい建物を追加するものを紹介します。

CIV5 Building Mod Part1

Even More Terrain-Specific Buildings
(更なる地形改善建造物)

 Effect
 (効果)
Adds 3 new buildings into the game with terrain-specific requirements that all civs can
(全ての文明で利用可能な建造物を3つ追加します)
 Note  MOD Page (Steam)

 

 Building
 (建造物)
QANAT (カナート)
 COST
 (建造コスト)
20
City must be built on a Hill and on or next to Desert
(都市は丘陵上か砂漠上、もしくは砂漠に隣接していなければならない)
 Maintenance
 (維持費)
-1
 Abilities
 (能力)
+15% , +1 for all Desert Tiles that excluding Flood Plains 
(都市の  +15%,  都市圏内の砂漠タイルから +1)
 Technology
 (必要な技術)
Engineering (工学)

 

 Building
 (建造物)
RECLAMATION WORKS (埋立事業)
 COST
 (建造コスト)
75
City must be built on the Coast or next to Lake
(都市は沿岸、もしくは湖に隣接していなければならない)
 Maintenance
 (維持費)
-2
 Abilities
 (能力)
15% and discount for acquiring new tiles
+2  from
Atolls and Lake tiles
(新たなタイル獲得の を15%削減、都市圏内の環礁と湖タイルから  +2)
 Technology
 (必要な技術)
Fertilizer (肥料)

 

 Building
 (建造物)
OIL REFINERY (石油精製所)
 COST
 (建造コスト)
105
City must have a Oil Well or Offshore Platform within its radius
(都市圏内に油田か海上油田が必要)
 Abilities
 (能力)
+15% when building Armor and Air units
+1  from
Oil Wells and Offshore Platforms
(航空ユニットと機甲ユニット生産時に+15%、都市圏内の油田と海上油田から +1)
 Technology
 (必要な技術)
Combustion (内燃機関)

(JEM) Dam
(ダム)

 Building
 (建造物)
Dam (ダム)
 COST
 (建造コスト)
50
City must be build next to a river and have Watermill
(水車小屋を持った川沿いの都市で建造可能)
 Maintenance
 (維持費)
-1
 Abilities
 (能力)
+1 , +5% , +1 , +5%
+1 on river tiles and lake tiles
(川沿いタイルから +1)
 Technology
 (必要な技術)
Mathematics (数学)
 Note  MOD Page (Steam)

Mini-Petra Mod
(ミニペトラ)

 Building
 (建造物)
Mini-Petra
 COST
 (建造コスト)
125
City must be build on or next Desert
(都市は砂漠上または砂漠に隣接していなければならない)
 Abilities
 (能力)
+1 , +1 for all desert tiles (except Flood Plains)
(氾濫原を除いた砂漠タイルから+1、  +1)
 Technology
 (必要な技術)
Currency (通貨)
 Link  MOD Page (Steam)

Military Bunker
(バンカー)

 Building
 (建造物)
Military Bunker
(バンカー)
 COST
 (建造コスト)
400
 Abilities
 (能力)
+8, +4
 Technology
 (必要な技術)
Dynamite (ダイナマイト)
 Note  MOD Page (Steam)

Sewer System
(下水道)

 Building
 (建造物)
Sewer System
(下水道)
 COST
 (建造コスト)
360
 Maintenance
 (維持費)
-1
 Abilities
 (能力)
+2 , +5% , +1
 Technology
 (必要な技術)
Biology (生物学)
 Link MOD Page (Steam)

Buildings – Aquarium
(水族館)

 Building
 (建造物)
Aquarium (水族館)
 COST
 (建造コスト)
360
City must be build on coast and have Zoo
(建造には都市が海沿いにあり、さらに動物園が必要)
 Maintenance
 (維持費)
-2
 Abilities
 (能力)
+3 , +2
 Technology
 (必要な技術)
Biology (生物学)
 Note  MOD Page (Steam)

Buildings – Skylift
(スカイリフト)

 Building
 (建造物)
Skylift (スカイリフト)
 COST
 (建造コスト)
500
Require Market, Museum, Zoo, Stadium, Hotel, Airport
(建造には市場、博物館、動物園、スタジアム、ホテル、空港が必要)
 Maintenance
 (維持費)
-4
 Abilities
 (能力)
+25%
33% of the from World Wonders, Natural Wonders, and Improvements (Landmarks, Moai, Chateau) is added to
Tourism output from Great Works +33%
(都市の +25%
世界遺産・自然遺産・ランドマーク・モアイ・シャトーからの文化力の33%がに加算される
傑作芸術からの+33%)
 Technology
 (必要な技術)
Robotics (ロボット工学)
 Note  MOD Page (Steam)

Nuclear Fusion Reactor
(核融合炉)

 Building
 (建造物)
Nuclear Fusion Reactor (核融合炉)
 COST
 (建造コスト)
750
 Maintenance
 (維持費)
-6
 Abilities
 (能力)
+10 , +30% , +20%
 Technology
 (必要な技術)
Nuclear Fusion (核融合)
 Link  MOD Page (Steam)

 

Particle Collider Building Mod
(粒子加速器)

 Building
 (建造物)
Particle Collider (粒子加速器)
 COST
 (建造コスト)
658
 Maintenance
 (維持費)
-5
 Abilities
 (能力)
+70 , +50% , 2+Great Slot
 Technology
 (必要な技術)
Particle Physics (素粒子物理学)
 Note Can be build 1 each civilization
(各文明ごとに1つ建造可能)
 Link MOD Page (Steam)
[the_ad id=”4424″][the_ad id=”5357″]

SREB Horses
(戦略資源建造物・馬)

 Building
 (建造物)
Stud (馬場)
 COST
 (建造コスト)
375
Require Hours (馬が1必要)
 Maintenance
 (維持費)
-1
 Abilities
 (能力)
+2 , +1 , +2 Hours
Nearly Hours resource additional +1 , +1  
(都市に  +2,  +1 , 馬資源2 をもたらし、都市圏内の馬資源から +1, +1)
 Technology
 (必要な技術)
Chivalry (騎士道)
 Note  MOD Page (Steam)

 

 Building
 (建造物)
Equestrian facility (乗馬場)
 COST
 (建造コスト)
525
Require 2 Hours (馬が2必要)
 Maintenance
 (維持費)
-5
 Abilities
 (能力)
+5 , +2 , +1 Artist Specialist slot
Nearly Hours resource additional +2
(都市に  +5 , +2をもたらし、都市圏内の馬資源から +2, 大芸術家スロットを持つ )
 Technology
 (必要な技術)
Fertilizer (肥料)
 Note  MOD Page (Steam)

SREB Iron
(戦略資源建造物・鉄)

 Building
 (建造物)
Bloomery (錬鉄炉)
 COST
 (建造コスト)
120
 Maintenance
 (維持費)
-1
 Abilities
 (能力)
+2 , +1 Iron
Nearly Iron resource additional +1  
(都市に  +2, 鉄資源1 をもたらし、都市圏内の鉄資源から  +1)
 Technology
 (必要な技術)
Steel (鉄鋼)
 Note Can be built 3 (文明内に3つまで建造可能)
 Link MOD Page (Steam)

 

 Building
 (建造物)
Blast furnace (高炉)
 COST
 (建造コスト)
300
Require 3 Iron and Coal (鉄3と石炭1が必要)
 Maintenance
 (維持費)
-5
 Abilities
 (能力)
+5 , +5% , +5 Iron , +1 Engineer Specialist slot
Nearly Iron and Coal resource additional +3  
(都市に +5, +5% 鉄資源5 をもたらし、都市圏内の鉄資源と石炭資源から +3, 大技術者スロット1つ)
 Technology
 (必要な技術)
Industrialization (工業化)
 Note Can be built 5 (文明内に5つまで建造可能)

 

 Building
 (建造物)
Steel mill (製鋼所)
 COST
 (建造コスト)
520
Require 2 Iron (鉄2が必要)
 Maintenance
 (維持費)
-10
 Abilities
 (能力)
+15 , +10% , +5 Iron , +2 Engineer Specialist slot
Nearly Iron and Coal resource additional +5  
+20% Production for Land and Sea units
(都市に +5, +5% 鉄資源5 をもたらし、都市圏内の鉄資源と石炭資源から +3, 陸・海洋ユニット生産時に生産力+20%,大技術者スロット2つ)
 Technology
 (必要な技術)
Electricity (電気)

SREB Coal
(戦略資源建造物・石炭)

 Building
 (建造物)
Coke furnace (コークス炉)
 COST
 (建造コスト)
525
Require Coal (石炭1が必要)
 Maintenance
 (維持費)
-5
 Abilities
 (能力)
+3 , +2 Coal
Nearly Coal resource additional +2  
(都市に +3, 石炭2 をもたらし、都市圏内の石炭から +2)
 Technology
 (必要な技術)
Railroad (鉄道)
 Note Can be built 5 (文明内に5つまで建造可能)
 Link MOD Page (Steam)

 

 Building
 (建造物)
Bucket-wheel excavator
 COST
 (建造コスト)
780
City must have a coal resource nearby (都市圏内に石炭が必要)
 Maintenance
 (維持費)
-10
 Abilities
 (能力)
+5 , +2 , +2 Coal , +1 Engineer Specialist slot
Nearly Iron and Coal resource additional +1 , +1
(都市に +5,  +2, 石炭2 をもたらし、都市圏内の石炭から +1, +1, 大技術者スロット1つ)
 Technology
 (必要な技術)
Replaceable Parts (共通規格)
 Note Can be built 3 (文明内に3つまで建造可能)

SREB Oil
(戦略資源建造物・石油)

 Building
 (建造物)
Oil refinery (製油所)
City must have a Oil resource nearby (都市圏内に石油が必要)
 COST
 (建造コスト)
780
 Abilities
 (能力)
+2 , +10
Nearly Oil resource additional +5 , +1 , +1 Engineer Specialist slot
(都市に +2, +10 をもたらし、都市圏内の石油から   +5 , +1 , 大技術者スロット1つ)
 Technology
 (必要な技術)
Plastics (プラスチック)
 Link MOD Page (Steam)

 

 Building
 (建造物)
Coal liquefaction plant (石炭液化工場)
 COST
 (建造コスト)
750
Require Coal (石炭1が必要)
 Maintenance
 (維持費)
-10
 Abilities
 (能力)
+3 , +2 , +1 Oil 
Nearly Coal resource additional +2 
(都市に +3, +2, 石油1 をもたらし、都市圏内の石炭から   +2)
 Technology
 (必要な技術)
Refrigeration (冷蔵技術)
 Note Can be built 5 (文明内に5つまで建造可能)

 

 Building
 (建造物)
Filling station (給油所)
 COST
 (建造コスト)
780
Require Oil (石油1が必要)
 Abilities
 (能力)
+1 ,+1 , +1 , +1  , +1 , +1 , +10%  
(都市に +1, +1,  +1, +1,  +1,  +1をもたらし、都市の 出力を10%増加させる)
 Technology
 (必要な技術)
Electricity (電気)

SREB Aluminium
(戦略資源建造物・アルミニウム)

 Building
 (建造物)
Alumina refinery (アルミ精錬炉)
 COST
 (建造コスト)
1200
Require Aluminium (アルミ1が必要)
 Maintenance
 (維持費)
-5
 Abilities
 (能力)
+3 , +3 Aluminium
Nearly Aluminium resource additional +2 +1
(都市に +3, アルミ3 をもたらし、都市圏内のアルミから +2, +1)
 Technology
 (必要な技術)
Electricity (電気)
 Note Can be built 3 (文明内に3つまで建造可能)
 Link MOD Page (Steam)

 

 Building
 (建造物)
Aircraft factory (航空機生産工場)
 COST
 (建造コスト)
1800
Require 2 Aluminium (アルミ2が必要)
 Maintenance
 (維持費)
-25
 Abilities
 (能力)
+5 , +2 Engineer Specialist slot
+50% Production and +15 Experience for Air units
(都市に +5をもたらし、航空ユニット生産時に生産力+50%と経験値15を付与、大技術者スロット2つ)
 Technology
 (必要な技術)
Radar (レーダー)

SREB Uranium
(戦略資源建造物・ウラン)

 Building
 (建造物)
Cyclotron (サイクロトロン)
 COST
 (建造コスト)
180
 Maintenance
 (維持費)
-25
 Abilities
 (能力)
+3 +1 Uranium
(都市に +3, ウラン1 をもたらす)
 Technology
 (必要な技術)
Atomic Theory (原子理論)
 Note Can be built 2 (文明内に2つまで建造可能)
 Link MOD Page (Steam)

 

 Building
 (建造物)
Breeder reactor (増殖炉)
 COST
 (建造コスト)
780
Require Uranium (ウランが必要)
 Maintenance
 (維持費)
-50
 Abilities
 (能力)
+5 , +10% , +10% , +2 Uranium, +2 Engineer Specialist slot
Nearly Uranium resource additional +3 , +2  
(都市に  +5, ウラン2 をもたらし、都市の  を+10%、 を+10%増加させる。また都市圏内のウランに +3, +2, 大技術者スロット2つ)
 Technology
 (必要な技術)
Nuclear Fission (核分裂 )
 Note Can be built 3 (文明内に3つまで建造可能)

 

 Building
 (建造物)
Nuclear medicine hospital (放射線治療病院)
 COST
 (建造コスト)
780
Require Hospital and Uranium (建造には病院とウランが必要)
 Maintenance
 (維持費)
-10
 Abilities
 (能力)
+2 , +25%
Nearly Uranium resource additional +2  , +2
(都市に  +2, 成長25% をもたらし、都市圏内のウランから +2, +2)
 Technology
 (必要な技術)
エコロジー (Ecology)

Granary Upgrade
(穀物庫の強化)

 Building
 (建造物)
Granary Upgrade
 COST
 (建造コスト)
50
 Abilities
 (能力)
+10 , +25% , +5
 Technology
 (必要な技術)
Pottery (陶器)
 Link MOD Page (Steam)

Grand Colosseum
(大コロシアム)

 Building
 (建造物)
Grand Colosseum
(大コロシアム)
 COST
 (建造コスト)
50
 Abilities
 (能力)
+10 , +10 , +25%
 Technology
 (必要な技術)
Construction (建築)
 Link MOD Page (Steam)

Trade Headquarters
(交易本部)

 Building
 (建造物)
Trade Headquarters
(交易本部)
 COST
 (建造コスト)
75
 Abilities
 (能力)
+3 , +10 , +15% , +2 Trade route
(交易路を2つ追加)
 Technology
 (必要な技術)
Compass (羅針盤)
 Link MOD Page (Steam)

Robotic Farms
(ロボット農場)

 Building
 (建造物)
Robotic Farms
(ロボット農場)
 Maintenance
 (維持費)
-6
 COST
 (建造コスト)
400
 Abilities
 (能力)
+3 , +33%
 Technology
 (必要な技術)
Robotics (ロボット工学)
 Link MOD Page (Steam)

Future Era Mod
(未来の建物)

 Effect
 (効果)
Adds new technology that called Future building tech
Technology require Advanced Ballistics
Add +1 from Farm, +1 from Trading camp, +1 from Mine

(新しいテクノロジーの フューチャービルディングテックを追加します。
研究するには高度な弾道学の研究が必要です。
研究することで、農場の +1 、交易所の +1、鉱山の +1)

 Note  MOD Page (Steam)

 

 Building
 (建造物)
Future building
(未来の建物)
 COST
 (建造コスト)
700
 Abilities
 (能力)
+1 , +1 ,+1 ,+1 ,+1 ,+1 ,+1 ,+1
 Technology
 (必要な技術)
Future building tech
(フューチャービルディングテック)
 Note Can be build 50 times
(50回まで建造可能)
[the_ad id=”4424″][the_ad id=”5357″]
CIV5 MOD関連記事

 Wonders MOD 
 Building MOD Part 1
 Building MOD Part 2

 

CIV5の関連記事

テクワンは皆様の応援により支えられています。

サイトをサポート

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です

ABOUTこの記事をかいた人

ドローンや車両などのテクノロジーに関連する記事を上げています。